ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
ויקרא
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
צָרוֹר אֶת הַמִּדְיָנִים וְהִכִּיתֶם אוֹתָם:
כִּי צֹרְרִים הֵם לָכֶם בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם עַל דְּבַר פְּעוֹר וְעַל דְּבַר כָּזְבִּי בַת נְשִׂיא מִדְיָן אֲחֹתָם הַמֻּכָּה בְיוֹם הַמַּגֵּפָה עַל דְּבַר פְּעוֹר:
וַיְהִי אַחֲרֵי הַמַּגֵּפָה פ וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן לֵאמֹר:
במדבר פרק כה פסוק יח
כִּי צֹרְרִים הֵם לָכֶם
פירוש "צררים" כאן. מדוע זה כתוב בלשון הווה? עיון בלשונות ובכפילויות שבפרשה
איזה לקח חז"ל לומדים מהציווי ומטעמו?
מדוע הפסוק מזכיר סיבה לציווי שבפסוק הקודם? מדוע התורה מאריכה בנסיבות הידועות של האירוע?
עיון בעוולות השונות שנעשו לבני ישראל. מדוע "צוררים" כתוב בלשון הווה?
מדוע אין ציווי גם לצרור את מואב? מה הסדר של ציווי זה ושל "אל תצר את מואב"? דיון בדברי חז"ל בעניין
בְּנִכְלֵיהֶם אֲשֶׁר נִכְּלוּ לָכֶם
פירוש. מה כלול בזה? עיון במבנה הפסוקים
עַל דְּבַר פְּעוֹר וְעַל דְּבַר כָּזְבִּי בַת נְשִׂיא מִדְיָן אֲחֹתָם הַמֻּכָּה בְיוֹם הַמַּגֵּפָה עַל דְּבַר פְּעוֹר:
מדוע כזבי וייחוסה מוזכרים כאן שוב? מה סופו של הפסוק מוסיף לעניין?
צור קשר
|
אודות האתר