ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
צו
וּמְקַלֵּל אָבִיו וְאִמּוֹ מוֹת יוּמָת: ס
וְכִי יְרִיבֻן אֲנָשִׁים וְהִכָּה אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ בְּאֶבֶן אוֹ בְאֶגְרֹף וְלֹא יָמוּת וְנָפַל לְמִשְׁכָּב:
אִם יָקוּם וְהִתְהַלֵּךְ בַּחוּץ עַל מִשְׁעַנְתּוֹ וְנִקָּה הַמַּכֶּה רַק שִׁבְתּוֹ יִתֵּן וְרַפֹּא יְרַפֵּא: ס
וְכִי יַכֶּה אִישׁ אֶת עַבְדּוֹ אוֹ אֶת אֲמָתוֹ בַּשֵּׁבֶט וּמֵת תַּחַת יָדוֹ נָקֹם יִנָּקֵם:
שמות פרק כא פסוק יט
אִם יָקוּם וְהִתְהַלֵּךְ בַּחוּץ עַל מִשְׁעַנְתּוֹ
פירוש "על משענתו". מהו מצבו של המוכה בשלב זה? למה נדרש שיתהלך דווקא בחוץ?
וְנִקָּה הַמַּכֶּה
מה מלמדנו, הרי פשוט שאם הקרבן הבריא – לא הורגים את המכה? מתי נחשב שהמוכה הבריא?
רַק שִׁבְתּוֹ יִתֵּן וְרַפֹּא יְרַפֵּא:
מה אנו לומדים מתיבת "רק" כאן?
מהו "שבתו"? מהו הבנין הדקדוקי של תיבה זו? מה על המכה לשלם?
פירוש "ורפא ירפא". מה על המכה לשלם?
דיון בדרשת חז"ל בתיבות אלו. מהו יחסה של התורה לרופאים?
מהו יחסה של התורה לרופאים? מה דרישה ברופאים אומר על האדם?
מדוע כתוב "יתן" רק בשבתו, ולא ברפואתו?
ביאור לדגש שבאות פ"א כאן
מהי ההוכחה מפיסקה זו שהתשלום על הנזק - לעולם איננו "עין תחת עין" ממש?
צור קשר
|
אודות האתר