ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
מצורע
וְגֹנֵב אִישׁ וּמְכָרוֹ וְנִמְצָא בְיָדוֹ מוֹת יוּמָת: ס
וּמְקַלֵּל אָבִיו וְאִמּוֹ מוֹת יוּמָת: ס
וְכִי יְרִיבֻן אֲנָשִׁים וְהִכָּה אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ בְּאֶבֶן אוֹ בְאֶגְרֹף וְלֹא יָמוּת וְנָפַל לְמִשְׁכָּב:
אִם יָקוּם וְהִתְהַלֵּךְ בַּחוּץ עַל מִשְׁעַנְתּוֹ וְנִקָּה הַמַּכֶּה רַק שִׁבְתּוֹ יִתֵּן וְרַפֹּא יְרַפֵּא: ס
שמות פרק כא פסוק יח
וְכִי יְרִיבֻן אֲנָשִׁים
מה פרשה זו מוסיפה על פרשת "עין תחת עין"?
וְהִכָּה אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ בְּאֶבֶן אוֹ בְאֶגְרֹף
פירוש "אגרוף"
מדוע הוזכרו גם האבן וגם האגרוף? מתי דין זה גם חל אם הכהו בדרך אחרת?
וְלֹא יָמוּת וְנָפַל לְמִשְׁכָּב:
פירוש.
מדוע מוסיפה התורה "ולא ימות", הרי מתוך הפרשה ברור שהמוכה לא מת מהמכה?
צור קשר
|
אודות האתר