ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
מצורע
וּמֹשֶׁה וְאַהֲרֹן עָשׂוּ אֶת כָּל הַמֹּפְתִים הָאֵלֶּה לִפְנֵי פַרְעֹה וַיְחַזֵּק יְקֹוָק אֶת לֵב פַּרְעֹה וְלֹא שִׁלַּח אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאַרְצוֹ: פ
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם לֵאמֹר:
הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה:
דַּבְּרוּ אֶל כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר בֶּעָשֹׂר לַחֹדֶשׁ הַזֶּה וְיִקְחוּ לָהֶם אִישׁ שֶׂה לְבֵית אָבֹת שֶׂה לַבָּיִת:
שמות פרק יב פסוק ב
הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה:
האם הפרשה מדברת בעניין קידוש החודש בראיית הלבנה, או בעניין מנין החדשים?
דרשה לתיבת "הזה". כיצד ראה משה את הלבנה?
מדוע כתוב "לכם"? מדוע אין ציווי להודיע ענין זה לבני ישראל? מה אנו לומדים מהסמיכות של פסוק זה והפסוק הקודם?
מדוע הוכפל "ראש" וכן "ראשון"? ביאור לתיבת "ראש" כאן.
מדוע ה' מצווה כמצווה ראשונה על קידוש החודש?
הסבר ללוח השנה המבוסס על הירח, השוואות מול לוחות אחרים
מהי מהות הציווי? מדוע נקבע חודש זה להיות ראשון למנין החודשים?
האם מקדשים את החודש ע"פ ראייה או ע"פ חשבון?
כוחו של בית הדין בקביעת החודש
מהו תפקידו של בית הדין בענין המועדים? הסבר למעשיו של חזקיהו המלך
מסורת בענייני לוח השנה
מהי משמעותה של תיבת "ראש" כאן?
מהו המקור של שמות החודשים? אלו חודשים הוזכרו במקרא? מדוע אנו משתמשים בשמות זרים ולא בשמות המקראיים?
מדוע החודש בו חל ראש השנה איננו החודש הראשון?
עיון במדרש חז"ל בעניין קבלת פני שכינה בכל חודש
דיון במדרשי חז"ל
צור קשר
|
אודות האתר