ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
וישב
גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא מִי יְקִימֶנּוּ:
לֹא יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה וּמְחֹקֵק מִבֵּין רַגְלָיו עַד כִּי יָבֹא שילה שִׁילוֹ וְלוֹ יִקְּהַת עַמִּים:
אֹסְרִי לַגֶּפֶן עירה עִירוֹ וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סותה סוּתוֹ:
חַכְלִילִי עֵינַיִם מִיָּיִן וּלְבֶן שִׁנַּיִם מֵחָלָב: פ
בראשית פרק מט פסוק יא
אֹסְרִי לַגֶּפֶן עירה עִירוֹ
פירוש וביאורים לברכה זו, ולכל הפסוק
מהו הבנין הדקדוקי של "אסרי"? מדוע נוספה אות יו"ד בסוף התיבה?
פירוש "עירה"
וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ
פירוש לברכה זו
משמעותה של פיסקה זו ביחס לפיסקה הקודמת
פירוש "שרקה"
מהו הבנין הדקדוקי של "בני"? מדוע נוספה אות יו"ד בסוף התיבה?
כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סותה סוּתוֹ:
איזו ברכה יש כאן? מדוע התורה נוקטת בביטויים אלו?
פירוש "סותה"
ביאור לחצי השני של הפסוק
הערה כללית על ברכות יהודה: אין בהן אות זיי"ן
צור קשר
|
אודות האתר