ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
וישלח
אִישׁ כְּמַתְּנַת יָדוֹ כְּבִרְכַּת יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר נָתַן לָךְ: ס
שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק:
לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא תִקַּח שֹׁחַד כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם:
צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ: ס
דברים פרק טז פסוק יט
לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט
פירוש. למי התורה פונה כאן?
מהי לשון "הטיה" ביחס למשפט?
לֹא תַכִּיר פָּנִים
מה התורה אוסרת כאן?
מדוע פיסקה זו לא מתחילה בוא"ו החיבור והפיסקה הבאה כן?
וְלֹא תִקַּח שֹׁחַד
האם אסור לקחת שחד גם לשפוט דין צדק?
מהו "שחד"? מהי השפעתו של שחד על המקבלו?
מדוע פיסקה זו מתחילה בוא"ו החיבור והפיסקה הקודמת לא?
כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם:
מדוע התורה קובעת זאת כעובדה מוחלטת?
מהם "דברי צדיקים"?
הסבר לכל הפרשה
מה בין המשפט שבפסוק זה לבין הצדק שבפסוק הבא?
מדרש חז"ל על מקרה במקרא שהשוחד עיוור עיני צדיקים
ביאור נרחב לקשר בין הלאווים שבפרשה, ודרשת חז"ל לעניין כתיבתם על כסא שלמה (ועיין עוד בפסוק כ"א)
הסבר לסמיכות עניין האשרה לכאן
צור קשר
|
אודות האתר