
 | שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים |
|  | הקדמה – מהו עניינה של הפרשה? מדוע היא כתובה כאן? |
|  | מהו תפקידם של השופטים, ומהו תפקידם של השוטרים? |
|  | מה הקשר בין חובת מינוי שופטים ליבן חובת מינוי שוטרים? |
|  | מהם סדרי מינויי הדיינים? איך מתנהלים בתי הדין בישראל? |
|  | איך יוחלט היכן דנים? מה קורה כאשר השופטים מסתפקים בדין? |
|  | הסבר לסמיכות פרשה זו לבין פרשיות המועדים והעלייה ברגל. |
|  | רמז מצורת הכתיבה שבספרי התורה |
 | תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ |
|  | מה תיבת "תתן" בא להגדיר בחיוב מינוי השופטים והשוטרים? |
|  | מה אנו לומדים מתיבת "לך" כאן? פשט ודרש |
|  | מדוע התורה מצווה למנות אותם "בכל" שעריך? |
|  | פירוש נוסף לתיבת "שעריך" כאן |
|  | מדוע הוזכרה נתינת הארץ מידי ה' כאן? מה בין ארץ ישראל לבין חו"ל בעניינה של מצווה זו? |
|  | מה תיבת "לשבטיך" מוסיפה לציווי, לאחר שכבר מונו דיינים בכל עיר? |
|  | הסבר לסדר ולרצף התיבות שבפיסקה. מדוע "לשבטיך" לא כתוב מיד לאחר "שעריך"? |
|  | דוגמאות מהמקרא שעם ישראל קיים ציווי זה |
 | וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם |
|  | פירוש. למי התורה פונה כאן? איך יש לקיים מצווה זו? |
|  | מדוע הפיסקה לא כתובה בלשון נוכח, כמו תחילת הפסוק והמשך הפרשה? מדוע לא כתוב "וישפטו"? |
|  | רמזים מתיבת "ושפטו", ומהקשר שבין הפיסקאות |
|  | מה נלמד מתיבת "העם" כאן? |
 | מִשְׁפַּט צֶדֶק: |
|  | מהו "משפט" צדק? מדוע לא כתוב "בצדק"? |
|  | מה בין בית דין של מטה לבין בית דין של מעלה בעניין הצדק? |
|  | דברי אגדה לעניין חשיבותו של משפט צדק |
|  | דיון בדעת הרמב"ם בעניין מנוי שופטים |
|  | הקדמת רבינו בחיי |
|