| שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים |
| | הקדמה – מהו עניינה של הפרשה? מדוע היא כתובה כאן? |
| | מהו תפקידם של השופטים, ומהו תפקידם של השוטרים? |
| | מה הקשר בין חובת מינוי שופטים ליבן חובת מינוי שוטרים? |
| | מהם סדרי מינויי הדיינים? איך מתנהלים בתי הדין בישראל? |
| | איך יוחלט היכן דנים? מה קורה כאשר השופטים מסתפקים בדין? |
| | הסבר לסמיכות פרשה זו לבין פרשיות המועדים והעלייה ברגל. |
| | רמז מצורת הכתיבה שבספרי התורה |
| תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ |
| | מה תיבת "תתן" בא להגדיר בחיוב מינוי השופטים והשוטרים? |
| | מה אנו לומדים מתיבת "לך" כאן? פשט ודרש |
| | מדוע התורה מצווה למנות אותם "בכל" שעריך? |
| | פירוש נוסף לתיבת "שעריך" כאן |
| | מדוע הוזכרה נתינת הארץ מידי ה' כאן? מה בין ארץ ישראל לבין חו"ל בעניינה של מצווה זו? |
| | מה תיבת "לשבטיך" מוסיפה לציווי, לאחר שכבר מונו דיינים בכל עיר? |
| | הסבר לסדר ולרצף התיבות שבפיסקה. מדוע "לשבטיך" לא כתוב מיד לאחר "שעריך"? |
| | דוגמאות מהמקרא שעם ישראל קיים ציווי זה |
| וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם |
| | פירוש. למי התורה פונה כאן? איך יש לקיים מצווה זו? |
| | מדוע הפיסקה לא כתובה בלשון נוכח, כמו תחילת הפסוק והמשך הפרשה? מדוע לא כתוב "וישפטו"? |
| | רמזים מתיבת "ושפטו", ומהקשר שבין הפיסקאות |
| | מה נלמד מתיבת "העם" כאן? |
| מִשְׁפַּט צֶדֶק: |
| | מהו "משפט" צדק? מדוע לא כתוב "בצדק"? |
| | מה בין בית דין של מטה לבין בית דין של מעלה בעניין הצדק? |
| | דברי אגדה לעניין חשיבותו של משפט צדק |
| | דיון בדעת הרמב"ם בעניין מנוי שופטים |
| | הקדמת רבינו בחיי |
|