ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
בראשית
וִהְיִיתֶם לִי קְדֹשִׁים כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי יְקֹוָק וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים לִהְיוֹת לִי:
וְאִישׁ אוֹ אִשָּׁה כִּי יִהְיֶה בָהֶם אוֹב אוֹ יִדְּעֹנִי מוֹת יוּמָתוּ בָּאֶבֶן יִרְגְּמוּ אֹתָם דְּמֵיהֶם בָּם: פ
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם לְנֶפֶשׁ לֹא יִטַּמָּא בְּעַמָּיו:
כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו לְאִמּוֹ וּלְאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו:
ויקרא פרק כא פסוק א
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם
הקדמה. הסבר לסמיכות פרשה זו לאיסור אוב וידעוני
מדוע התורה מקדימה הקדמה זו למצוותם של הכהנים?
מתי כתוב "הכהנים" ומתי לא? האם הציוויים חלים על הכהנים גם שלא בשעה העבודה?
מדוע כתוב גם "הכהנים" וגם "בני אהרן"? מה בין הכהן הגדול לבין בניו?
מדוע שני התארים "הכהים" ו- "בני אהרון" כתובים בסדר זה?
מדוע אין בנות כהן מוזהרות על טומאת מת?
מדוע כתוב "אמר" ולאחר מכן כתוב ציווי נוסף "ואמרת עליהם"?
מדוע כתוב שוב "ואמרת"? עיון בפסק הרמב"ם בעניין
למי מכוונת תיבת "אליהם"
לְנֶפֶשׁ לֹא יִטַּמָּא בְּעַמָּיו:
פירוש. מהו עניינם של ציווי זה ושל הבאים אחריו? מהי מעלתם של הכהנים?
פירוש "לנפש". מה כלול באיסור זה? עיון בגדרי הלכה זו. מדוע לא כתוב "בנפש"?
מדוע כתוב "יטמא" בלשון יחיד, הרי כתוב שיש לומר את הכל "אליהם"?
מהו הבנין הדקדוקי של "יטמא"?
פירוש "בעמיו" כאן
הקדמת רבינו בחיי
צור קשר
|
אודות האתר