ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
וישלח
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶמְחֶה אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה עַד רֶמֶשׂ וְעַד עוֹף הַשָּׁמָיִם כִּי נִחַמְתִּי כִּי עֲשִׂיתִם:
וְנֹחַ מָצָא חֵן בְּעֵינֵי יְקֹוָק: פ
אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו אֶת הָאֱלֹהִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ:
וַיּוֹלֶד נֹחַ שְׁלֹשָׁה בָנִים אֶת שֵׁם אֶת חָם וְאֶת יָפֶת:
בראשית פרק ו פסוק ט
אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ
במה "אלה" פוסל את הנאמר לפני כן?
אם פירוש "תולדות נח": זרעו של נח או קורותיו?
מדוע חוזרת מזכירה כאן שוב מהו מספר בניו של נח ומהם שמותיהם?
נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה
מה "איש" מלמדנו?
מדוע התורה מזכירה את צדקתו, הרי בפסוק הקודם כבר כתוב שנח מצא חן בעיני ה'?
מהי מהותן של צדקות ותמימות אלו?
מה הקשר בין צדקותו של נח לבין הצלתו? ומה הקשר בין צדקותו לבין הצלת משפחתו?
מדוע התורה מכפילה בפסוק זה את שמו של נח?
מה הקשר בין תולדותיו לבין צדקותו?
רמז מתיבת "תמים" לשנותיו של נח
רמז מתיבת "היה"
בְּדֹרֹתָיו
האם נח היה איש צדיק באופן מוחלט, או רק יחסית לאנשי דורו?
מדוע לא כתוב "בדורו"?
אֶת הָאֱלֹהִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ:
מהי מהותה של התהלכות זו? מדוע יש בה כדי להגן על נח מפני המבול?
מדוע כתוב "את", ואצל אברהם כתוב "לפניו"
מהו הבנין הדקדוקי של "התהלך"
פירוש לכל הפסוק
צור קשר
|
אודות האתר