ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
וישלח
הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ בַּיָּמִים הָהֵם וְגַם אַחֲרֵי כֵן אֲשֶׁר יָבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים אֶל בְּנוֹת הָאָדָם וְיָלְדוּ לָהֶם הֵמָּה הַגִּבֹּרִים אֲשֶׁר מֵעוֹלָם אַנְשֵׁי הַשֵּׁם: פ
וַיַּרְא יְקֹוָק כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ וְכָל יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ רַק רַע כָּל הַיּוֹם:
וַיִּנָּחֶם יְקֹוָק כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ:
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶמְחֶה אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה מֵאָדָם עַד בְּהֵמָה עַד רֶמֶשׂ וְעַד עוֹף הַשָּׁמָיִם כִּי נִחַמְתִּי כִּי עֲשִׂיתִם:
בראשית פרק ו פסוק ו
הקדמה
פירוש כללי לפסוק זה ולפסוק הקודם
וַיִּנָּחֶם יְקֹוָק כִּי עָשָׂה אֶת הָאָדָם בָּאָרֶץ
מה פירוש "וינחם" ביחס להקב"ה? [ועיין עוד תחת השאלה "מה פירוש הפיסקה, הרי"]
מדוע לא כתוב לשון "בריאה" אלא לשון "עשייה" אצל האדם?
מדוע הוסיפה התורה כאן תיבת "בארץ"? מה בין "הארץ" לבין "האדמה"?
וַיִּתְעַצֵּב אֶל לִבּוֹ:
מה הנושא של "לבו"? בלבו של מי מדבר הפסוק?
פירוש נוסף למהותו של "לב" זה
מה פירוש הפיסקה, הרי לא תיתכן חרטה אצל ה'? מהי מהותה של עצבון זה?
הסבר על דרשת חז"ל בענין זה
מדוע כתוב "אל לבו" ולא "בלבו"?
מדוע העצבון בא בעקבות בריאת האדם "בארץ" דווקא?
מהי כוונת "לב" או כל איבר אחר אצל ה'?
הערה להקבלה בין שעת הכעס לבין שעת הרצון
מדוע המבול מהווה תגובה למעשיהם של בני האדם?
צור קשר
|
אודות האתר