ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
בא
וַתֵּרֶא רָחֵל כִּי לֹא יָלְדָה לְיַעֲקֹב וַתְּקַנֵּא רָחֵל בַּאֲחֹתָהּ וַתֹּאמֶר אֶל יַעֲקֹב הָבָה לִּי בָנִים וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי:
וַיִּחַר אַף יַעֲקֹב בְּרָחֵל וַיֹּאמֶר הֲתַחַת אֱלֹהִים אָנֹכִי אֲשֶׁר מָנַע מִמֵּךְ פְּרִי בָטֶן:
וַתֹּאמֶר הִנֵּה אֲמָתִי בִלְהָה בֹּא אֵלֶיהָ וְתֵלֵד עַל בִּרְכַּי וְאִבָּנֶה גַם אָנֹכִי מִמֶּנָּה:
וַתִּתֶּן לוֹ אֶת בִּלְהָה שִׁפְחָתָהּ לְאִשָּׁה וַיָּבֹא אֵלֶיהָ יַעֲקֹב:
בראשית פרק ל פסוק ג
וַתֹּאמֶר הִנֵּה אֲמָתִי בִלְהָה
האם רחל לא תקנא גם בשפחתה?
מדוע לא כתוב "שפחתי" אלא "אמתי"? בין מעשה זה לבין בקשת שרה מאברהם לבוא אל הגר. מהו מעמדה של בלהה כעת?
בֹּא אֵלֶיהָ וְתֵלֵד עַל בִּרְכַּי
עיון בתגובתה של רחל לדבריו של יעקב
פירוש "על ברכי"
מדוע תלתה רחל את תקוותה בשפחתה?
וְאִבָּנֶה גַם אָנֹכִי מִמֶּנָּה:
פירוש
מה "גם" מלמדנו?
באור "ממנה". מה רחל מקווה, בנוסף לילד מבלהה?
צור קשר
|
אודות האתר