ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
צו
וַיִּקְרָא יְקֹוָק אֱלֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה:
וַיֹּאמֶר אֶת קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי וָאֵחָבֵא:
וַיֹּאמֶר מִי הִגִּיד לְךָ כִּי עֵירֹם אָתָּה הֲמִן הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לְבִלְתִּי אֲכָל מִמֶּנּוּ אָכָלְתָּ:
וַיֹּאמֶר הָאָדָם הָאִשָּׁה אֲשֶׁר נָתַתָּה עִמָּדִי הִוא נָתְנָה לִּי מִן הָעֵץ וָאֹכֵל:
בראשית פרק ג פסוק יא
וַיֹּאמֶר מִי הִגִּיד לְךָ כִּי עֵירֹם אָתָּה
מהי מהותה של שאלה זו? הרי לא היה מי שיגיד, וגם אין צורך שמישהו יגיד.
מה נאמר לאדם על ידי מגיד זה?
הֲמִן הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ
פירוש
מדוע שמו של העץ לא מוזכר כאן? עיון במהות העץ ובמהות חטאו של האדם
דרשה
מדוע לא נאמר "פרי"?
לְבִלְתִּי אֲכָל מִמֶּנּוּ אָכָלְתָּ:
פירוש "לבלתי"
מהו הבנין הדקדוקי של "אכל"?
צור קשר
|
אודות האתר