ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
בא
וְתָפְשׂוּ בוֹ אָבִיו וְאִמּוֹ וְהוֹצִיאוּ אֹתוֹ אֶל זִקְנֵי עִירוֹ וְאֶל שַׁעַר מְקֹמוֹ:
וְאָמְרוּ אֶל זִקְנֵי עִירוֹ בְּנֵנוּ זֶה סוֹרֵר וּמֹרֶה אֵינֶנּוּ שֹׁמֵעַ בְּקֹלֵנוּ זוֹלֵל וְסֹבֵא:
וּרְגָמֻהוּ כָּל אַנְשֵׁי עִירוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ: ס
וְכִי יִהְיֶה בְאִישׁ חֵטְא מִשְׁפַּט מָוֶת וְהוּמָת וְתָלִיתָ אֹתוֹ עַל עֵץ:
דברים פרק כא פסוק כא
וּרְגָמֻהוּ כָּל אַנְשֵׁי עִירוֹ בָאֲבָנִים וָמֵת
איפה התורה מזהירה מפני התנהגות זו? עיון בפרטי הדין
מה הבן עשה עד שהוא מובא בפני בית דין שדן דיני נפשות?
וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ
ביאור לסמיכות העניינים
וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ:
איך ייתכן שכל ישראל ישמעו את ביצוע גזר דינו, וייראו?
מדוע דווקא בדין זה התורה מוסיפה סיומת זו?
מדוע התורה מקדישה פרשה שלימה לדבר שלא היה ולא יהיה?
אם הבן הסורר ומורה לא היה ולא יהיה – מה הפיסקה באה ללמדנו? מדוע לא נאמר "ולא יזידון עוד"?
צור קשר
|
אודות האתר