
 | כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ וּנְתָנוֹ יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ בְּיָדֶךָ |
|  | מדוע התורה מדברת על "יציאה" למלחמה? |
|  | מדוע אות למ"ד של תיבת "למלחמה" מנקודת בפחת? |
|  | באיזה סוג של מלחמה מדברת התורה כאן? |
|  | מהו "על" אויביך? |
|  | רמז מדוע כתוב "אויביך", הרי ברור שמלחמה היא נגדם. מהי מהותו של אויב זה? |
|  | מדוע כתוב "ונתנו", ולא "ונתנם", הרי מדובר באויבים? מדוע זה כתוב בלשון עבר? |
|  | מהו עניינה של הקדמה זו, הרי היה אפשר להתחיל פרשה זו בפסוק הבא? |
|  | עיון במהלך הפרשיות ובסדרן |
|  | הערה לסמיכות שם ה' שבפסוק הקודם ליציאה למלחמה |
 | וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ: |
|  | איך ייתכן שמותר לקחת שבויים במלחמה זו? |
|  | מדוע כתוב "שביו"? באילו שבויים מדבר הכתוב? עיון בדברי חז"ל שהובאו בפירוש רש"י |
|  | האם זוהי מצווה לקחת שבויים? האם אשת יפת תואר אסורה אם היא לא היתה שבויה תחילה? |
|  | מה הקשר בין שני חלקי הפסוק? |
|  | ביאורים לדיוקים שונים בפסוק |
|  | עיון בעניינה וטעמיה של הפרשה על פי הסוד |
|  | הסבר לכל הפרשה כמשל למלחמה נגד האויב הפנימי של האדם – היצר הרע |
|  | הקדמת רבינו בחיי |
|