
 | וַתִּקְרַבְנָה בְּנוֹת צְלָפְחָד בֶּן חֵפֶר בֶּן גִּלְעָד בֶּן מָכִיר בֶּן מְנַשֶּׁה לְמִשְׁפְּחֹת מְנַשֶּׁה בֶן יוֹסֵף |
|  | מדוע התורה מקדימה שבנות צלפחד התקרבו, לפני שהם עמדו (בפסוק הבא)? |
|  | מה הצורך להזכיר משפחות אבותיהן? |
|  | מדוע התורה מציינת את שמות אבותיהן, הרי יחסן כתוב בפרק הקודם? |
|  | מדוע הוזכרו כל האבות עד יוסף? |
|  | מדוע הוזכר יוסף כאן, הרי ידוע כבר שמנשה הוא בנו? |
|  | הסבר לסמיכות הפרשיות |
|  | מדוע השאלות והפתרונות מתייחסים לבנות צלפחד בלבד, ולא למקרים דומים? |
 | וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֹתָיו מַחְלָה נֹעָה וְחָגְלָה וּמִלְכָּה וְתִרְצָה: |
|  | מדוע כתוב "ואלה" בוא"ו החיבור? |
|  | מדוע כתוב "בנותיו", ולא "ואלה שמותן" וכד', הרי צלפחד איננו נושא הפסוק? |
|  | מדוע בנות צלפחד רשומות כאן בסדר זה? מדוע במקומות אחרים במקרא הן הוזכרו בסדר שונה? |
|