ספר פרק פסוק
צו

וַיִּצְעַק הָעָם אֶל מֹשֶׁה וַיִּתְפַּלֵּל מֹשֶׁה אֶל יְקֹוָק וַתִּשְׁקַע הָאֵשׁ:
וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא תַּבְעֵרָה כִּי בָעֲרָה בָם אֵשׁ יְקֹוָק:
וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמְרוּ מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר:
זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם חִנָּם אֵת הַקִּשֻּׁאִים וְאֵת הָאֲבַטִּחִים וְאֶת הֶחָצִיר וְאֶת הַבְּצָלִים וְאֶת הַשּׁוּמִים:

   
במדבר פרק יא פסוק ד
Skip Navigation Links.
Collapse וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה וְהָאסַפְסֻף אֲשֶׁר בְּקִרְבּוֹ הִתְאַוּוּ תַּאֲוָה
Expand למי התורה מתכוונת בתיבת "אספסוף"? מדוע הם נקראים כך? מהיכן נובעת תיבה זו?למי התורה מתכוונת בתיבת "אספסוף"? מדוע הם נקראים כך? מהיכן נובעת תיבה זו?
Expand מהו "בקרבו"?מהו "בקרבו"?
Expand מה היה מושא תאוותם? מדוע כתוב גם "התאוו" וגם "תאוה"? האם יש הצדקה לבקשת הבשר?מה היה מושא תאוותם? מדוע כתוב גם "התאוו" וגם "תאוה"? האם יש הצדקה לבקשת הבשר?
Expand השלכה של תאווה זו על תוכנה של התורההשלכה של תאווה זו על תוכנה של התורה
Collapse וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיָּשֻׁבוּ וַיִּבְכּוּ גַּם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
Expand פירוש. מי "שבו", וממה שבו? פירוש. מי "שבו", וממה שבו?
Collapse וַיֹּאמְרוּ מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר:וַיֹּאמְרוּ מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר:
Expand מה היתה תלונתם? האם עד כה לא אכלו בשר? מה התורה מבקשת להדגיש כאשר היא מפרטת כאן את מהות התלונה?מה היתה תלונתם? האם עד כה לא אכלו בשר? מה התורה מבקשת להדגיש כאשר היא מפרטת כאן את מהות התלונה?
Expand השתלשלות האירועים. פירוש לכל הפסוק. פירוש נוסף למושא התאווההשתלשלות האירועים. פירוש לכל הפסוק. פירוש נוסף למושא התאווה
צור קשר|אודות האתר