ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
צו
וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה קוּמָה יְקֹוָק וְיָפֻצוּ אֹיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶיךָ:
וּבְנֻחֹה יֹאמַר שׁוּבָה יְקֹוָק רִבְבוֹת אַלְפֵי יִשְׂרָאֵל: פ
וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים רַע בְּאָזְנֵי יְקֹוָק וַיִּשְׁמַע יְקֹוָק וַיִּחַר אַפּוֹ וַתִּבְעַר בָּם אֵשׁ יְקֹוָק וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה:
וַיִּצְעַק הָעָם אֶל מֹשֶׁה וַיִּתְפַּלֵּל מֹשֶׁה אֶל יְקֹוָק וַתִּשְׁקַע הָאֵשׁ:
במדבר פרק יא פסוק א
וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים
מה נרמז מתיבת "העם"? מי היו מתאוננים?
מה היתה תלונתם? האם יש לאדם "המתאונן" סיבה אמיתית לתלונתו?
מדוע תיבת "כמתאוננים" פותחת בכ"ף הדמיון?
מאיזה שורש נובעת תיבת "מתאוננים"?
ביאור לסמיכות הפרשיות
רַע בְּאָזְנֵי יְקֹוָק
פירוש. מה פיסקה זו מוסיפה על עניין התלונות של העם?
למה דווקא "באזני ה'", ולא גם באזני משה?
וַיִּשְׁמַע יְקֹוָק וַיִּחַר אַפּוֹ
מה ה' "שמע"? מדוע כעס ה' על מהותה של תלונה זו?
מדוע לא כתוב שגם משה שמע את התלונות?
וַתִּבְעַר בָּם אֵשׁ יְקֹוָק וַתֹּאכַל בִּקְצֵה הַמַּחֲנֶה:
הערה דקדוקית לתיבת "ותאכל"
פירוש "בקצה". מדוע האש אכלה דווקא שם? במי פגעה אש זו? עיון בדברי חז"ל
צור קשר
|
אודות האתר