ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
עקב
לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לְאָחִיו וּלְאַחֹתוֹ לֹא יִטַּמָּא לָהֶם בְּמֹתָם כִּי נֵזֶר אֱלֹהָיו עַל רֹאשׁוֹ:
כֹּל יְמֵי נִזְרוֹ קָדֹשׁ הוּא לַיקֹוָק:
וְכִי יָמוּת מֵת עָלָיו בְּפֶתַע פִּתְאֹם וְטִמֵּא רֹאשׁ נִזְרוֹ וְגִלַּח רֹאשׁוֹ בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יְגַלְּחֶנּוּ:
וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יָבִא שְׁתֵּי תֹרִים אוֹ שְׁנֵי בְּנֵי יוֹנָה אֶל הַכֹּהֵן אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד:
במדבר פרק ו פסוק ט
וְכִי יָמוּת מֵת עָלָיו בְּפֶתַע פִּתְאֹם
פירוש "עליו" כאן. מתי נזיר זה נטמא?
מהו "פתע"? מהו "פתאם"? האם יש הבדל בדינו אם הטומאה באה "בפתע" או "פתאם"?
עיון בכוחות נפשו של הנזיר. מדוע הוא נדר נדר זה, ומדוע ה' מביא אותו לידי טומאה זו?
וְטִמֵּא רֹאשׁ נִזְרוֹ
מי מטמא את הנזיר הזה?
מדוע הפיסקה פותחת בוא"ו החיבור? מדוע הטומאה מיוחסת לראשו של הנזיר, ולא לכל גופו?
וְגִלַּח רֹאשׁוֹ בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יְגַלְּחֶנּוּ:
מדוע יום זה נקרא "יום טהרתו"?
מדוע כתוב גם "ביום טהרתו" וגם "ביום השביעי"?
צור קשר
|
אודות האתר