ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
מצורע
וְאִישׁ אֲשֶׁר יִתֵּן שְׁכָבְתּוֹ בִּבְהֵמָה מוֹת יוּמָת וְאֶת הַבְּהֵמָה תַּהֲרֹגוּ:
וְאִשָּׁה אֲשֶׁר תִּקְרַב אֶל כָּל בְּהֵמָה לְרִבְעָה אֹתָהּ וְהָרַגְתָּ אֶת הָאִשָּׁה וְאֶת הַבְּהֵמָה מוֹת יוּמָתוּ דְּמֵיהֶם בָּם:
וְאִישׁ אֲשֶׁר יִקַּח אֶת אֲחֹתוֹ בַּת אָבִיו אוֹ בַת אִמּוֹ וְרָאָה אֶת עֶרְוָתָהּ וְהִיא תִרְאֶה אֶת עֶרְוָתוֹ חֶסֶד הוּא וְנִכְרְתוּ לְעֵינֵי בְּנֵי עַמָּם עֶרְוַת אֲחֹתוֹ גִּלָּה עֲוֹנוֹ יִשָּׂא:
וְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב אֶת אִשָּׁה דָּוָה וְגִלָּה אֶת עֶרְוָתָהּ אֶת מְקֹרָהּ הֶעֱרָה וְהִיא גִּלְּתָה אֶת מְקוֹר דָּמֶיהָ וְנִכְרְתוּ שְׁנֵיהֶם מִקֶּרֶב עַמָּם:
ויקרא פרק כ פסוק יז
וְאִישׁ אֲשֶׁר יִקַּח אֶת אֲחֹתוֹ בַּת אָבִיו אוֹ בַת אִמּוֹ
מדוע כתוב כאן "יקח"? מהי המציאות כאן?
האם דין זה חל גם ביחס לאחותו משני ההורים?
ביאור לסמיכות הפסוקים
וְרָאָה אֶת עֶרְוָתָהּ וְהִיא תִרְאֶה אֶת עֶרְוָתוֹ
מדוע הביטוי לגילוי עריות הוא כאן בלשון "ראיה"? מדוע רק כאן? מדוע זה כתוב גם לגביו וגם לגביה?
חֶסֶד הוּא
פירוש "חסד" כאן. מדוע התורה משתמשת במקרה של אח ואחות בביטוי זה?
רמז לקשר בין עונש כרת לבין "הראיה" שבפיסקה הקודמת
וְנִכְרְתוּ לְעֵינֵי בְּנֵי עַמָּם
הערה בהזכרת כרת כאן
מדוע כתוב כאן שעונשם יבוא עליהם "לעיני בני עמם"?
עֶרְוַת אֲחֹתוֹ גִּלָּה עֲוֹנוֹ יִשָּׂא:
מהי "נשיאת עוון"?
מדוע הוזכר כאן רק עונשו של האיש?
איך הותר לקין לשאת את אחותו?
מדוע ישנן עריות שלא הוזכרו בפרשה זו?
צור קשר
|
אודות האתר