ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
צו
אַבְרָם יָשַׁב בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וְלוֹט יָשַׁב בְּעָרֵי הַכִּכָּר וַיֶּאֱהַל עַד סְדֹם:
וְאַנְשֵׁי סְדֹם רָעִים וְחַטָּאִים לַיקֹוָק מְאֹד:
וַיקֹוָק אָמַר אֶל אַבְרָם אַחֲרֵי הִפָּרֶד לוֹט מֵעִמּוֹ שָׂא נָא עֵינֶיךָ וּרְאֵה מִן הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה שָׁם צָפֹנָה וָנֶגְבָּה וָקֵדְמָה וָיָמָּה:
כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם:
בראשית פרק יג פסוק יד
הקדמה
ה' מצווה לראות. אך בפסוק י"ז הוא מצווה ללכת. מה ביניהם? מה פשר ההבדלים הנוספים בין הפסוקים?
וַיקֹוָק אָמַר אֶל אַבְרָם
מדוע לא נאמר "ויאמר ה' אל אברהם" וכד'?
אַחֲרֵי הִפָּרֶד לוֹט מֵעִמּוֹ
מה מלמדנו? למה ה' לא רצה לדבר עם אברהם כזמן שלוט עדיין איתו?
מה בין דיבור זה לבין הדיבור שהיה עם אברהם כאשר לוט עדיין היה איתו?
שָׂא נָא עֵינֶיךָ וּרְאֵה מִן הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה שָׁם
מדוע ה' צריך לבקש זאת בלשון "נא"?
מה מלמדנו "מן המקום אשר אתה שם"?
צָפֹנָה וָנֶגְבָּה וָקֵדְמָה וָיָמָּה:
עיון בסדר הזכרתן של רוחות השמים במקרא
צור קשר
|
אודות האתר