ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
אחרי מות - קדושים
לֹא תֹאכְלוּ עַל הַדָּם לֹא תְנַחֲשׁוּ וְלֹא תְעוֹנֵנוּ:
לֹא תַקִּפוּ פְּאַת רֹאשְׁכֶם וְלֹא תַשְׁחִית אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ:
וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם אֲנִי יְקֹוָק:
אַל תְּחַלֵּל אֶת בִּתְּךָ לְהַזְנוֹתָהּ וְלֹא תִזְנֶה הָאָרֶץ וּמָלְאָה הָאָרֶץ זִמָּה:
ויקרא פרק יט פסוק כח
וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ בִּבְשַׂרְכֶם
מהו עניינו של שרט זה? מדוע נאסר לעשות זאת?
מהו "לנפש"?
עיון בתיבות הפיסקה. מדוע בכתובת קעקע לא כתוב "בבשרכם" כמו כאן?
האם יש רק חיוב אחד על שריטות רבות?
וּכְתֹבֶת קַעֲקַע לֹא תִתְּנוּ בָּכֶם
מהי כתובת קעקע? מה האיסור כאן? עיון בגדרי האיסור
מהיכן נובעת התיבה "קעקע"?
מדוע כאן לא כתוב "בבשרכם" כמו שכתוב בתחילת הפסוק?
מה הקשר לתחילת הפסוק?
אֲנִי יְקֹוָק:
מדוע מוסיפה התורה מילים אלו?
מה פיסקה זו מוסיפה בכלל הפסוקים שזה נזכר בהם?
צור קשר
|
אודות האתר