ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
תצוה
וְאִם לֹא תִמְצָא יָדָהּ דֵּי שֶׂה וְלָקְחָה שְׁתֵּי תֹרִים אוֹ שְׁנֵי בְּנֵי יוֹנָה אֶחָד לְעֹלָה וְאֶחָד לְחַטָּאת וְכִפֶּר עָלֶיהָ הַכֹּהֵן וְטָהֵרָה: פ
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן לֵאמֹר:
אָדָם כִּי יִהְיֶה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ שְׂאֵת אוֹ סַפַּחַת אוֹ בַהֶרֶת וְהָיָה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ לְנֶגַע צָרָעַת וְהוּבָא אֶל אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אוֹ אֶל אַחַד מִבָּנָיו הַכֹּהֲנִים:
וְרָאָה הַכֹּהֵן אֶת הַנֶּגַע בְּעוֹר הַבָּשָׂר וְשֵׂעָר בַּנֶּגַע הָפַךְ לָבָן וּמַרְאֵה הַנֶּגַע עָמֹק מֵעוֹר בְּשָׂרוֹ נֶגַע צָרַעַת הוּא וְרָאָהוּ הַכֹּהֵן וְטִמֵּא אֹתוֹ:
ויקרא פרק יג פסוק ב
אָדָם כִּי יִהְיֶה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ
הערה מקדימה לכל פרשיות הנגעים. מהי ההבנה שלנו בעניין זה?
מדוע הפרשה פותחת בתיבת "אדם"?
מדוע כתוב שהנגע יהיה "בעור בשרו"?
מדוע לא כתוב שיש לצוות את בני ישראל את הדברים הללו?
שְׂאֵת אוֹ סַפַּחַת אוֹ בַהֶרֶת
פירוש לנגעים אלו. מהם ההבדלים ביניהם? מהיכן נובעים שמות אלו?
מדוע התורה מזכירה את סוגי צרעת הגוף בסדר זה?
וְהָיָה בְעוֹר בְּשָׂרוֹ לְנֶגַע צָרָעַת
פירוש. מה חסר לשאת או לספחת או לבהרת עד שיהיו לנגע צרעת?
הרחבה במדרש חז"ל בעניין חומרתם של הנגעים
ביאור מדוע פרשת הנגעים סמוכה לפרשת היולדת וברית המילה
מה מיוחד בנגעים אלו שהתורה מצווה לגביהם הלכות רבות?
עיון והרחבה בדברי חז"ל בעקבות מה הנגעים באים, ומהי רפואתם
ביאור לקשר בין נגעי האדם, הבגד והבתים. עיון בסדר הפרשיות.
וְהוּבָא אֶל אַהֲרֹן הַכֹּהֵן אוֹ אֶל אַחַד מִבָּנָיו הַכֹּהֲנִים:
מדוע כתוב שהוא "הובא" ולא "ובא"?
מדוע הכהן הוא זה שהמצורע מופנה אליו?
מדוע מפורט שניתן להביאו או אל אהרון או אל אחד מבניו? מי מבניו לא כלול בזה?
צור קשר
|
אודות האתר