ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
עקב
וַיְהִי גְּבוּל הַכְּנַעֲנִי מִצִּידֹן בֹּאֲכָה גְרָרָה עַד עַזָּה בֹּאֲכָה סְדֹמָה וַעֲמֹרָה וְאַדְמָה וּצְבֹיִם עַד לָשַׁע:
אֵלֶּה בְנֵי חָם לְמִשְׁפְּחֹתָם לִלְשֹׁנֹתָם בְּאַרְצֹתָם בְּגוֹיֵהֶם: ס
וּלְשֵׁם יֻלַּד גַּם הוּא אֲבִי כָּל בְּנֵי עֵבֶר אֲחִי יֶפֶת הַגָּדוֹל:
בְּנֵי שֵׁם עֵילָם וְאַשּׁוּר וְאַרְפַּכְשַׁד וְלוּד וַאֲרָם:
בראשית פרק י פסוק כא
וּלְשֵׁם יֻלַּד גַּם הוּא
מדוע הוזכרו תולדותיו של שם רק בסוף, למרות שהוא הבן האמצעי? מה "גם" מלמדנו?
אֲבִי כָּל בְּנֵי עֵבֶר
זיהוי. האם "עבר" הוא איש או מקום? מדוע התורה מזכירה את עבר, הרי הוא נינו?
אֲחִי יֶפֶת הַגָּדוֹל:
מי הוא האח הגדול? האם גדולה זו היא גיל או כבוד? מדוע הוזכרו בצורה זו?
מדוע הוזכר רק יפת, בעוד שחם לא הוזכר?
צור קשר
|
אודות האתר