ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
עקב
וַיְבָרֶךְ אֹתָם אֱלֹהִים לֵאמֹר פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת הַמַּיִם בַּיַּמִּים וְהָעוֹף יִרֶב בָּאָרֶץ:
וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי: פ
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ אֶרֶץ לְמִינָהּ וַיְהִי כֵן:
וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת חַיַּת הָאָרֶץ לְמִינָהּ וְאֶת הַבְּהֵמָה לְמִינָהּ וְאֵת כָּל רֶמֶשׂ הָאֲדָמָה לְמִינֵהוּ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב:
בראשית פרק א פסוק כד
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ
מהי המשמעות של אמירה זו בסדרי בראשית?
מדוע לא כתובה כאן לשון בריאה?
פירוש "נפש חיה"
מה מלמדנו "למינה" (כאן ובפיסקה הבאה)?
דרשת חז"ל וביאורה, שנפש זו היא נפשו של אדם הראשון
ביאור לדרשה על מהות הנפש החיה
מדוע נבראה הנפש דווקא ביום זה?
בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ אֶרֶץ לְמִינָהּ
פירוש "בהמה"
מה בין בהימה לבין חיה?
פירוש "ורמש"
פירוש "וחיתו ארץ"
מהו הבנין הדקדוקי של האות וא"ו של "וחיתו ארץ"?
מדוע לא נאמרה ברכה בבהמה, כמו שנאמרה בדגים, בעוף ובאדם?
וַיְהִי כֵן:
למה זה מתייחס?
צור קשר
|
אודות האתר