
 | הקדמה |
|  | הקדמות לפרשה |
 | וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל |
|  | מדוע כתוב "ואתה"? מה שונה מצווה זו, שיש צורך "לצוות" את בני ישראל עליה, ולא כתוב "ועשית"? |
|  | איזה שמן בא מן הציבור ואיזה מן הנשיאים? |
 | וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית לַמָּאוֹר |
|  | מדוע כתוב "אליך"? מה תפקידם של ישראל ותפקידו של משה בעניין? |
|  | פירוש "זך" |
|  | מהו "כתית"? איך מכינים שמן כזה? |
|  | מדרש לתיבת "כתית" |
|  | האם אסור להשתמש בשמן כתית למטרות אחרות? |
|  | מהו "למאור"? |
|  | פשט, רמזים ומוסר למהותו של שמן זה ולנסיבותיה של מצווה זו |
 | לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד: |
|  | מהו "להעלות" נר מעבר להדלקתו? |
|  | מדוע "נר" כתוב בלשון יחיד? מדוע בפרשת "בהעלתך" כתוב "נרות" בלשון רבים? |
|  | מהו "תמיד"? מהם סדרי ההדלקה? |
|  | מדרש חז"ל בעניין נרות אלו |
|  | מדוע משה רבנו לא הוזכר בפרשה זו? |
|  | מספר שאלות על הפסוק. עיון בהבדלים בין פרשה זו לבין עניין המנורה שבפרשת אמור. |
|