ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
כי תשא
כִּי תִרְאֶה חֲמוֹר שֹׂנַאֲךָ רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ וְחָדַלְתָּ מֵעֲזֹב לוֹ עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ: ס
לֹא תַטֶּה מִשְׁפַּט אֶבְיֹנְךָ בְּרִיבוֹ:
מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק וְנָקִי וְצַדִּיק אַל תַּהֲרֹג כִּי לֹא אַצְדִּיק רָשָׁע:
וְשֹׁחַד לֹא תִקָּח כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר פִּקְחִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִים:
שמות פרק כג פסוק ז
מִדְּבַר שֶׁקֶר תִּרְחָק
פירוש. למי פונה התורה בפיסקה זו? מה הקשר להמשך הפסוק?
וְנָקִי וְצַדִּיק אַל תַּהֲרֹג
פירוש. מה ההבדל בין הנקי לבין הצדיק? באיזו מציאות מדברת התורה, שעלולים להרוג את אלו?
כִּי לֹא אַצְדִּיק רָשָׁע:
מה הקשר לפיסקה הקודמת? מדוע אין לסיים עם אדם זה את סדרי המשפט?
ביאור לטעמי דין עדים זוממים מבוסס על פיסקה זו
צור קשר
|
אודות האתר