ספר פרק פסוק
אחרי מות

אִם אֲדֹנָיו יִתֶּן לוֹ אִשָּׁה וְיָלְדָה לוֹ בָנִים אוֹ בָנוֹת הָאִשָּׁה וִילָדֶיהָ תִּהְיֶה לַאדֹנֶיהָ וְהוּא יֵצֵא בְגַפּוֹ:
וְאִם אָמֹר יֹאמַר הָעֶבֶד אָהַבְתִּי אֶת אֲדֹנִי אֶת אִשְׁתִּי וְאֶת בָּנָי לֹא אֵצֵא חָפְשִׁי:
וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם: ס
וְכִי יִמְכֹּר אִישׁ אֶת בִּתּוֹ לְאָמָה לֹא תֵצֵא כְּצֵאת הָעֲבָדִים:

   
שמות פרק כא פסוק ו
Skip Navigation Links.
Collapse וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים וְהִגִּישׁוֹ אֲדֹנָיו אֶל הָאֱלֹהִים
Expand פירוש. מדוע נקרא בית הדין בשם זה? מדוע יש להגיש את העבד לשם?פירוש. מדוע נקרא בית הדין בשם זה? מדוע יש להגיש את העבד לשם?
Expand מדוע דווקא האדון הוא זה המגיש אותו לשם?מדוע דווקא האדון הוא זה המגיש אותו לשם?
Expand איזה מוסר עבור כל ישראל יש בפרשה זו?איזה מוסר עבור כל ישראל יש בפרשה זו?
Collapse וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה וְהִגִּישׁוֹ אֶל הַדֶּלֶת אוֹ אֶל הַמְּזוּזָה
Expand מה אנו לומדים מתיבת "מזוזה", הרי היא אינה כשרה לרציעה?מה אנו לומדים מתיבת "מזוזה", הרי היא אינה כשרה לרציעה?
Expand מדוע הרציעה היא בדלת?מדוע הרציעה היא בדלת?
Collapse וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ
Expand האם אפשר לרצוע באוזן שמאלית?האם אפשר לרצוע באוזן שמאלית?
Expand האם שפחה נרצעת?האם שפחה נרצעת?
Expand מדוע אות בי"ת של "במרצע" נקודת בפת"ח?מדוע אות בי"ת של "במרצע" נקודת בפת"ח?
Expand רמז מתיבת "מרצע"רמז מתיבת "מרצע"
Expand מה הטעם לרציעה באוזן? מהו יחסה של התורה לעבד זה?מה הטעם לרציעה באוזן? מהו יחסה של התורה לעבד זה?
Expand מה הטעם למצוות הרציעה. מדוע העבד לא נרצע בתחילת העבדות שלו?מה הטעם למצוות הרציעה. מדוע העבד לא נרצע בתחילת העבדות שלו?
Collapse וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם: וַעֲבָדוֹ לְעֹלָם:
Expand פירוש "לעלם". עד מתי העבד עובד אצל האדון? מה הטעם שלא יעבוד יותר מזה?פירוש "לעלם". עד מתי העבד עובד אצל האדון? מה הטעם שלא יעבוד יותר מזה?
Expand ביאור לכל הפרשה בדרך רמזביאור לכל הפרשה בדרך רמז
צור קשר|אודות האתר