ספר פרק פסוק
חיי שרה

וְהָיָה אִם לֹא יַאֲמִינוּ גַּם לִשְׁנֵי הָאֹתוֹת הָאֵלֶּה וְלֹא יִשְׁמְעוּן לְקֹלֶךָ וְלָקַחְתָּ מִמֵּימֵי הַיְאֹר וְשָׁפַכְתָּ הַיַּבָּשָׁה וְהָיוּ הַמַּיִם אֲשֶׁר תִּקַּח מִן הַיְאֹר וְהָיוּ לְדָם בַּיַּבָּשֶׁת:
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל יְקֹוָק בִּי אֲדֹנָי לֹא אִישׁ דְּבָרִים אָנֹכִי גַּם מִתְּמוֹל גַּם מִשִּׁלְשֹׁם גַּם מֵאָז דַּבֶּרְךָ אֶל עַבְדֶּךָ כִּי כְבַד פֶּה וּכְבַד לָשׁוֹן אָנֹכִי:
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֵלָיו מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר הֲלֹא אָנֹכִי יְקֹוָק:
וְעַתָּה לֵךְ וְאָנֹכִי אֶהְיֶה עִם פִּיךָ וְהוֹרֵיתִיךָ אֲשֶׁר תְּדַבֵּר:

   
שמות פרק ד פסוק יא
Skip Navigation Links.
Collapse וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֵלָיו מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֵלָיו מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם
Expand פירושפירוש
Expand מהי כוונתו של ה' בתשובה זו? דקדוקים בפרטי התשובהמהי כוונתו של ה' בתשובה זו? דקדוקים בפרטי התשובה
Collapse אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר
Expand איך ניתן לומר שה' "שם" אלמות – הרי זוהי היעדרו של דיבור? איך ניתן לומר שה' "שם" אלמות – הרי זוהי היעדרו של דיבור?
Expand מדרש מדוע פיסקה זו נאמרה בלשון עתיד, בעוד שהפיסקה הראשונה נאמרה בלשון הווהמדרש מדוע פיסקה זו נאמרה בלשון עתיד, בעוד שהפיסקה הראשונה נאמרה בלשון הווה
Expand על דיבור ושמיעה נאמרו דבר והיפוכו. מדוע על "עור" לא נאמר היפוכו?על דיבור ושמיעה נאמרו דבר והיפוכו. מדוע על "עור" לא נאמר היפוכו?
Expand דרשת הפיסקה ע"פ הדברים שעברו על משהדרשת הפיסקה ע"פ הדברים שעברו על משה
Expand מדוע נקט ה' סדר זה: דיבור – שמיעה – ראייה?מדוע נקט ה' סדר זה: דיבור – שמיעה – ראייה?
Expand האם למשה היתה בעיה בדיבור או בלשון המצרית? מה ניתן להוכיח מפסוק זה?האם למשה היתה בעיה בדיבור או בלשון המצרית? מה ניתן להוכיח מפסוק זה?
Collapse הֲלֹא אָנֹכִי יְקֹוָק:הֲלֹא אָנֹכִי יְקֹוָק:
Expand פירוש. מדוע ה' נוקט דווקא בשם זה?פירוש. מדוע ה' נוקט דווקא בשם זה?
צור קשר|אודות האתר