
 | אֵלֶּה הַדְּבָרִים |
|  | הקדמה לספר דברים. מהו תוכנו של הספר? |
|  | הקדמה לספר דברים. קיצור תוכן התורה, וסיבת סידורם של הספרים בסדר שסודרו. |
|  | מדוע הפסוק פותח בתיבת "אלה", דהיינו "שלא כמו הדברים הקודמים"? במה הם שונים? |
|  | מדוע לא כתוב "ואלה"? |
|  | פירוש "אלה הדברים". באלו דברים מדובר? מהו עניינו של הפסוק? ושל הפרשה? |
|  | מדוע משה מוכיח את העם דווקא כעת? מדוע התורה לא מציינת את הזמן בו משה מדבר? |
|  | מדוע משה מוכיח את העם כאן ברמז, ולא באופן מפורש? |
|  | דרשה והסבר בענייני מוסר ותוכחה |
|  | רמזים |
 | אֲשֶׁר דִּבֶּר מֹשֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל |
|  | מהו המבנה של הפסוק? איך משתלבת התיבה "דבר" בו? |
|  | ביאור לתיבת "משה" כאן. מדוע משה מוכיח את העם, הרי אנשי דור המדבר כבר מתו? |
|  | מדוע מודגש כאן שהדברים נאמרו לכל העם? |
|  | איך ייתכן שמשה מדבר אל כל העם? מדוע לא כתוב שמשה מדבר אל "בני" ישראל? |
 | בְּעֵבֶר הַיַּרְדֵּן בַּמִּדְבָּר |
|  | מדוע המקומות הללו מוזכרים? מהי התוכחה שיש בהזכרת מקומות אלו? עיון במהלך הפסוק |
|  | הסבר לכל המקומות שהוזכרו בפסוק, כרומז ליראת ה' |
 | בָּעֲרָבָה |
|  | מדוע מקום זה מוזכר? מהי התוכחה שבהזכרתו של מקום זה? |
 | מוֹל סוּף |
|  | מדוע מקום זה מוזכר? מהי התוכחה שבהזכרתו של מקום זה? |
 | בֵּין פָּארָן וּבֵין תֹּפֶל וְלָבָן |
|  | פירוש. מהי התוכחה הקשורה לעניין זה? האם ישנם במקרא מקומות בשמות אלו? |
|  | לפי הפירוש שכל מה שנזכר בפסוק הם מקומות בהם חטא העם, מהו לשון "בין"? |
|  | הסבר על דך הרמז לתוספת תיבות "בין". |
 | וַחֲצֵרֹת |
|  | מדוע מקום זה מוזכר? מהי התוכחה שבהזכרתו של מקום זה? |
 | וְדִי זָהָב: |
|  | מדוע מקום זה מוזכר? מהי התוכחה שבהזכרתו של מקום זה? האם הוזכר מקום זה במקרא? |
|