ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
וישלח
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה יְקֹוָק אֶת מֹשֶׁה: פ
וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה יְקֹוָק:
אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַיקֹוָק אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה:
וְאִשָּׁה כִּי תִדֹּר נֶדֶר לַיקֹוָק וְאָסְרָה אִסָּר בְּבֵית אָבִיהָ בִּנְעֻרֶיהָ:
במדבר פרק ל פסוק ג
אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַיקֹוָק
מי כלול ב- "איש" ומי כלולה ב- "אשה"?
מהי לשון הנדר עליה מדברת הפרשה? דיון בפירוש רש"י – מה בין נדרים לבין שבועות?
פירוש לכפילות "ידר נדר"?
מהו "לה'" בעניין הנדרים? מדוע תיבה זו נכתבה באמצע בין הנדרים לבין השבועות?
מהו "לה'" כאן? עיון בהלכות נדרים והשוואתם להלכות שבועות
מדוע מטבע הלשון בנדרים הוא "ל...", ובשבועות "ב..."?
אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ
פירוש לכפילות "השבע שבעה"?
מהו הבנין הדקדוקי של "השבע"?
מה התיבות "לאסר אסר" מוסיפות בהגדרת הנדרים והשבועות עליהן מדברת הפרשה?
מדוע בשבועה לא כתוב "לה'", ובנדר כן? מה בין נדר לבין שבועה?
לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ
פירוש "יחל". איך נמנעים מאיסור זה?
דרשת חז"ל – למי מותר לחלל דברו? עיון בענייני וטעמי התרת נדרים (ועיי' בפסוק הקודם)
כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה:
פירוש. מה פיסקה זו מוסיפה בהגדרת הנדרים והשבועות עליהן מדברת הפרשה?
פירוש לכל הפסוק. מדוע נוקטת התורה לשונות כפולים בכל הפסוק?
מהו יחסה של התורה לנודר נדרים? עיון בדברי חז"ל המשווים את הנודר לבונה במה
צור קשר
|
אודות האתר