ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
וישלח
זֹאת תּוֹרַת נֶגַע צָרַעַת בֶּגֶד הַצֶּמֶר אוֹ הַפִּשְׁתִּים אוֹ הַשְּׁתִי אוֹ הָעֵרֶב אוֹ כָּל כְּלִי עוֹר לְטַהֲרוֹ אוֹ לְטַמְּאוֹ: פ
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן:
וְיָצָא הַכֹּהֵן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה נִרְפָּא נֶגַע הַצָּרַעַת מִן הַצָּרוּעַ:
ויקרא פרק יד פסוק ב
זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע
מה פיסקה זו באה ללמדנו? פירוש על פי הפשט
מה פיסקה זו באה ללמדנו? ביאור.
ביאור לסתירה שבפסוק, שכתוב שהוא מצורע, וגם כתוב "ביום טהרתו".
מדוע לא נאמר כאן "דבר אל בני ישראל" וכו'?
בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ
מדוע כתוב "ביום"?
וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן:
מהי כוונת הפיסקה, הרי בפסוק הבא כתוב שהכהן יוצא אל הצרוע?
מדוע כתוב "והובא" ולא "ובא"?
מדוע כתוב "והובא" ולא "ובא"? מה מתרחש ביום זה בנפשו של המצורע?
על מה באים הנגעים? הרחבה בחומרתה של לשון הרע (ועיי' באריכות בפרק י"ג פסוק ב').
ביאורים מדוע התורה ציוותה שטהרת המצורע תהיה על ידי ציפורים
ביאור לכל הפרשה בדרך של רמז לגלות וגאולה
צור קשר
|
אודות האתר