ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
תזריע- מצורע
וְכִפֶּר אַהֲרֹן עַל קַרְנֹתָיו אַחַת בַּשָּׁנָה מִדַּם חַטַּאת הַכִּפֻּרִים אַחַת בַּשָּׁנָה יְכַפֵּר עָלָיו לְדֹרֹתֵיכֶם קֹדֶשׁ קָדָשִׁים הוּא לַיקֹוָק: פ
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
כִּי תִשָּׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְקֻדֵיהֶם וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַיקֹוָק בִּפְקֹד אֹתָם וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם:
זֶה יִתְּנוּ כָּל הָעֹבֵר עַל הַפְּקֻדִים מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ עֶשְׂרִים גֵּרָה הַשֶּׁקֶל מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל תְּרוּמָה לַיקֹוָק:
שמות פרק ל פסוק יב
כִּי תִשָּׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְקֻדֵיהֶם
פירוש "תשא"
ביאור מדוע התורה נוקטת כאן לשון "תשא". מדוע כתוב "ראש"?
מדוע התורה מזכירה כאן עניין הספירה? האם יש כאן מצווה? האם לדורות?
מה "לפקדיהם" מלמדנו?
מתי היה דיבור זה? מדוע יש ענייין לספור כעת את בני ישראל? מה ייחודם של ישראל?
מדרש חז"ל על הפסוק
מדוע הנשיאים לא הוזכרו כאן, ובספירה שבפרשת במדבר יש להם תפקיד?
וְנָתְנוּ אִישׁ כֹּפֶר נַפְשׁוֹ לַיקֹוָק בִּפְקֹד אֹתָם
איך ספירת העם צריכה להתבצע?
מדוע כתוב "ונתנו" בלשון רבים?
וְלֹא יִהְיֶה בָהֶם נֶגֶף בִּפְקֹד אֹתָם:
איזה נגף זה? מדוע ומתי יהיה נגף אם העם ייספר ללא כופר נפש?
מדוע כתוב שוב "בפקוד"?
ביאור בדרך רמז
הקדמות לכל הפרשה. מה הקשר של פרשה זו לקודמתה?
הרחבה בעניין התרומות
עיון בהבדלים בין התרומות והפקידות השונות
עיון במעשה שאול
עיון במעשה דוד
צור קשר
|
אודות האתר