ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
תזריע- מצורע
וַיַּשְׁבַּע יוֹסֵף אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר פָּקֹד יִפְקֹד אֱלֹהִים אֶתְכֶם וְהַעֲלִתֶם אֶת עַצְמֹתַי מִזֶּה:
וַיָּמָת יוֹסֵף בֶּן מֵאָה וָעֶשֶׂר שָׁנִים וַיַּחַנְטוּ אֹתוֹ וַיִּישֶׂם בָּאָרוֹן בְּמִצְרָיִם:
וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַבָּאִים מִצְרָיְמָה אֵת יַעֲקֹב אִישׁ וּבֵיתוֹ בָּאוּ:
רְאוּבֵן שִׁמְעוֹן לֵוִי וִיהוּדָה:
שמות פרק א פסוק א
וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַבָּאִים מִצְרָיְמָה
מדוע מתחיל הספר בוא"ו החיבור?
מדוע נמנו בני ישראל כאן שוב, לאחר שנמנו בירידתם מצרימה?
מהו ייחודם של האנשים שנמנו כאן? מדוע הדורות שאחריהם לא נמנו כאן?
עיון בדקדוקה של תיבת "אלה"
תיבת "שם" בלשון יחיד ורבים
עניין שמותיהם של בני ישראל בגלות מצרים
ביאור לתיבת "הבאים". מדוע כתוב בלשון הווה?
בין מדינת מצרים לבין ארץ מצרים
דקדוקה של אות ה"א בסיומה של תיבת "מצרימה"
אֵת יַעֲקֹב אִישׁ וּבֵיתוֹ בָּאוּ:
פירוש תיבת "את" כאן
פירוש "ביתו" כאן. האם "ביתו הוא אשתו" במקרא?
מה מלמדנו תיבת "באו" לאחר תיבת "הבאים" שבפסוק זה?
צור קשר
|
אודות האתר