ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
מצורע
וַיָּשָׁב אֵלָיו וְהִנֵּה נִצָּב עַל עֹלָתוֹ הוּא וְכָל שָׂרֵי מוֹאָב:
וַיִּשָּׂא מְשָׁלוֹ וַיֹּאמַר מִן אֲרָם יַנְחֵנִי בָלָק מֶלֶךְ מוֹאָב מֵהַרְרֵי קֶדֶם לְכָה אָרָה לִּי יַעֲקֹב וּלְכָה זֹעֲמָה יִשְׂרָאֵל:
מָה אֶקֹּב לֹא קַבֹּה אֵל וּמָה אֶזְעֹם לֹא זָעַם יְקֹוָק:
כִּי מֵרֹאשׁ צֻרִים אֶרְאֶנּוּ וּמִגְּבָעוֹת אֲשׁוּרֶנּוּ הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב:
במדבר פרק כג פסוק ח
מָה אֶקֹּב לֹא קַבֹּה אֵל
פירוש וביאור. מהיכן ידוע שישראל איננה מקוללת?
מהו הבנין הדקדוקי של "קבה"?
עיון בהבדלים שבין שתי הפיסקאות – שמות הקודש והפעלים
וּמָה אֶזְעֹם לֹא זָעַם יְקֹוָק:
פירוש. מה בלעם מבקש להבהיר כאן? עיון בדברי חז"ל בעניין זה
מהי טענה זו– הרי בלק לקח את בלעם כדי שיקלל, למרות שה' לא מקלל את ישראל? עיון עמוק בכוחה של קללה.
צור קשר
|
אודות האתר