| וְאֶל הָעָם תֹּאמַר הִתְקַדְּשׁוּ לְמָחָר וַאֲכַלְתֶּם בָּשָׂר |
| | פירוש "התקדשו" כאן |
| | מה מיוחד בנתינה זו, שרק כאן נדרש מהעם "להתקדש"? |
| | מדוע ה' דוחה את העניין ליום המחרת, ולא מתחיל בו מיד? |
| | מדוע תיבת "ואכלתם" פותחת בוא"ו החיבור? |
| כִּי בְּכִיתֶם בְּאָזְנֵי יְקֹוָק לֵאמֹר |
| | מדוע ההקפדה על הבכי של העם, ולא על עצם בקשת דבר שאיננו ראוי? |
| | מדוע מודגש כאן שבכי זה היה באזניו של ה'? |
| מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׂר |
| | מה התורה מלמדת אותנו בחזרה זו על נוסח בקשת העם? |
| כִּי טוֹב לָנוּ בְּמִצְרָיִם |
| | מדוע כתוב כאן שוב "כי", לאחר שזה כתוב בפיסקה הקודמת? |
| | מה הקשר בין בקשת הבשר לבין מצבו של העם בארץ מצרים? עיון במהלך הפסוק והפרשה |
| וְנָתַן יְקֹוָק לָכֶם בָּשָׂר וַאֲכַלְתֶּם: |
| | מה הפיסקה מוסיפה לנאמר בתחילת הפסוק? מדוע כתוב "ואכלתם", הרי זוהי מטרת נתינת הבשר? |
| | מדוע ה' נותן רק בשר, הרי העם התלונן גם על חוסר דגים וירקות? |
|