ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
מצורע
דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אֲנִי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם:
כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה לֹא תַעֲשׂוּ וּבְחֻקֹּתֵיהֶם לֹא תֵלֵכוּ:
אֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ לָלֶכֶת בָּהֶם אֲנִי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם:
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם אֲנִי יְקֹוָק: ס
ויקרא פרק יח פסוק ד
אֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ לָלֶכֶת בָּהֶם
מהם משפטים ומהם חוקים? מה ההבדל ביניהם? מדוע נוספו התיבות "אני ה' אלהיכם"?
מדוע הסדר של הזכרת "משפטים" ו- "חוקים" איננו זהה בפסוקים השונים?
מדוע יש חובה "לשמור" את החוקים, בעוד שאת המשפטים יש "לעשות"?
מה בין "חק" לבין "חקה"?
מדוע הוסתרו טעמי המצוות?
מדוע הסבירו חז"ל את עניין חוקיה של התורה דווקא בדוגמאות של פרה, שעטנז ושעיר המשתלח?
מה אנו לומדים מהתיבות "ללכת בהם"
עיון באופנים השונים של קיום מצוות
מה משפטים וחוקים קשורים לאיסורי עריות?
אֲנִי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם:
מה תיבות אלו מוסיפות על עניינו של פסוק זה?
מדוע כאן כתוב גם "אלוקיכם" ובפסוק הבא לא?
מדוע לא כתוב בפסוק זה "וחי בהם" כמו שכתוב בפסוק הבא?
צור קשר
|
אודות האתר