ספר פרק פסוק
מצורע

שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצֹּת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי חַג לַיקֹוָק:
מַצּוֹת יֵאָכֵל אֵת שִׁבְעַת הַיָּמִים וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ:
וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְקֹוָק לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם:
וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְקֹוָק בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ יְקֹוָק מִמִּצְרָיִם:

   
שמות פרק יג פסוק ח
Skip Navigation Links.
Collapse וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר
Expand מדוע כתוב "והגדת" – שהיא לשון קשה? מדוע כתוב "ביום", הרי מצווה זו נוהגת בלילה? מדוע כתוב "לאמר"?מדוע כתוב "והגדת" – שהיא לשון קשה? מדוע כתוב "ביום", הרי מצווה זו נוהגת בלילה? מדוע כתוב "לאמר"?
Expand מדוע בעל ההגדה מביא פסוק זה גם לבן הרשע וגם לבן שאינו יודע לשאול? מדוע כתוב "והגדת" ולא לשון אחרת?מדוע בעל ההגדה מביא פסוק זה גם לבן הרשע וגם לבן שאינו יודע לשאול? מדוע כתוב "והגדת" ולא לשון אחרת?
Expand מדוע מודגש "ביום ההוא"? מדוע אצל שני בנים כתוב שהם ישאלו "מחר" ואצל שני בנים לא כתוב כך?מדוע מודגש "ביום ההוא"? מדוע אצל שני בנים כתוב שהם ישאלו "מחר" ואצל שני בנים לא כתוב כך?
Collapse בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְקֹוָק לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם:בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְקֹוָק לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם:
Expand מה כלול בתשובה זו? למי משיבים תשובה זו? פירוש תיבת "בעבור". מה "זה" מלמדנו?מה כלול בתשובה זו? למי משיבים תשובה זו? פירוש תיבת "בעבור". מה "זה" מלמדנו?
Expand האם העבודה היא תוצאת היציאה ממצרים או שמא היציאה היתה סיבת העבודה?האם העבודה היא תוצאת היציאה ממצרים או שמא היציאה היתה סיבת העבודה?
Expand תיבת "זה" רומזת שמראים באצבע, אך זה נעשה בלילה. מדוע כתוב כאן "ביום ההוא"?תיבת "זה" רומזת שמראים באצבע, אך זה נעשה בלילה. מדוע כתוב כאן "ביום ההוא"?
Expand ביאור ורמז לתיבת "זה"ביאור ורמז לתיבת "זה"
Expand מדוע בעל ההגדה דורש "לי – ולא לו", הרי הבן לא היה במצרים, ואיך יעשה את המצוות הללו?מדוע בעל ההגדה דורש "לי – ולא לו", הרי הבן לא היה במצרים, ואיך יעשה את המצוות הללו?
Expand ביאור ארוך לשאלות הבנים ותשובות התורהביאור ארוך לשאלות הבנים ותשובות התורה
צור קשר|אודות האתר